Główne funkcje programu:
- Tworzenie bazy klientów
- Przyjmowanie zleceń
- Tworzenie trasy ręczne
- Tworzenie trasy automatyczne – NOWOŚĆ w trakcie testów.
- Generowanie listy przewozowej w formie papierowej
- Generowanie listy przewozowej w formie html
- Wydruk przyjętych zleceń w dniu
- Wydruk realizowanych zleceń na dzień
- Mapa całej Europy
- Grupowanie klientów według regionów
- Automatyczne obliczanie ceny
- Historia wyjazdów
- Status klienta
- Rozliczanie klienta
- Automatyczne przesiadki
Podstawowe funkcjonalności EuTransMap to:
Prowadzenie listy klientów.
Jedną z podstawowych funkcjonalności systemu EuTransMap jest prowadzenie rejestru klientów korzystających z usług firmy, wraz z rejestrem wszystkich wykonanych dla konkretnego klienta usług. Dzięki powiązaniu z mapą europy, już na etapie wprowadzania klienta, precyzyjnie ustalamy jego adres domowy.
Wykorzystanie numerów telefonów, jako podstawowych danych identyfikujących klienta, pozwala eliminować przyjmowanie zleceń od klientów nierzetelnych (status klienta WYKLUCZONY).
Prowadzenie listy zleceń.
W zależności od wybranego kontekstu, lista zleceń może zawierać:
– wszystkie zlecenia przyjęte do realizacji dla wskazanego klienta,
– wszystkie zlecenia przyjęte do realizacji w określonym dniu,
– wszystkie zlecenia do wykonania w określonym dniu.
Zdefiniowanie nowego zlecenia ułatwiają przyciski Dom i Historia, a współpraca z mapą europy pozwala precyzyjnie ustalić miejsce odbioru klienta i cel jego podróży.
Dzięki wbudowanemu cennikowi usług transportowych, powiązanemu ze zdefiniowanymi przez użytkownika rejonami, koszt zgłaszanej usługi wyznaczany jest automatycznie.
O ile usługa dotyczy paczki, zlecenie można uzupełnić o dodatkowe informacje:
– imię, nazwisko i telefon osoby odbierającej paczkę,
– numer zlecenia oraz data zgłoszenia i realizacji (w przypadku gdy część transportu realizowana będzie przez firmy zewnętrzne typu DPD, UPC, …).
Planowanie przewozów.
Najprostszą metodą planowania przewozów na dany dzień, jest automatyczne przeniesienie wszystkich zgłoszeń na mapę i powiązanie punktów mapy z określonym kierowcą obsługującym dany rejon. To proste rozwiązanie minimalizuje odległości, które muszą pokonać pojazdy realizujące usługę w danym dniu.
Włączona opcja kontroli przepełnienia uniemożliwia przeładowanie pojazdów, zapewniając jednocześnie angażowanie minimalnej liczby aut.
Pełne planowanie przewozów składa się z czterech etapów:
-
Etap 1 – wyjazd z Polski (zebranie pasażerów w kraju),
-
Etap 2 – dojazd do celu (rozwiezienie pasażerów za granicą),
-
Etap 3 – wyjazd z zagranicy (zebranie pasażerów za granicą),
-
Etap 4 – powrót do Polski (rozwiezienie pasażerów w kraju).
Ustalanie kolejność.
Już na etapie planowania przewozów ustalana jest wstępna kolejność, w jakiej dany kierowca będzie zbierał i rozwoził pasażerów. Często zdarza się jednak, że w ostatniej chwili klient rezygnuje z usługi lub zgłasza się na dany dzień nowy klient. Aby zoptymalizować trasę, którą pokonywać będą pojazdy realizujące usługę, przed emisją dokumentów przewozowych warto sprawdzić i ewentualnie skorygować kolejność zbierania i rozwożenia pasażerów.
Podobnie jak przy planowaniu przewozów w dniu, najprostszą metodą sprawdzenia kolejności, jest automatycznie przeniesienie punktów trasy na mapę. W przypadku, gdy kolejność wymaga korekty, wystarczy zaznaczyć punkt trasy i przenieść go wyżej lub niżej.
Dodatkowo EuTansMap umożliwia zmianę kolejności doręczania lub odbierania paczek w ruchu pojazdu za granicą (odbiór paczki podczas rozwożenia, lub dostarczenie paczki przy powrocie).
Obsługa przesiadek.
Pan A z Rzeszowa raczej nie będzie podróżował w jednym pojeździe z Panem B z Ełku (taka trasa była by nieekonomiczna). Natomiast Pan C ze Szczecina prawdopodobnie dołączy do Pana B, a Pan D z Wrocławia dołączy do Pana A. Niestety Panowie z Ełku i Rzeszowa jadą w pobliże Hamburga, a Panowie ze Szczecina i z Wrocławia pod Dortmund. Aby u celu podróży pojazdy pokonały jak najkrótszą trasę, warto by gdzieś po drodze auta się spotkały i wymieniły się pasażerami.
Dla firm przewozowych (zwłaszcza dużych firm) planowanie przesiadek jest procesem czasochłonnym i często kończącym się błędami. EuTransMap przesiadki generuje AUTOMATYCZNIE, bez możliwości popełnienia błędu.
Generowanie dokumentacja.
Każdy kierowca przed wyruszeniem w trasę powinien otrzymać możliwie wyczerpującą, a jednocześnie przejrzystą informację: w jakiej kolejności, kogo, skąd i dokąd przewieźć. EuTransMap dla każdego kierowcy może wygenerować maksymalnie pięcioczęściową dokumentację podróży. Pierwsze cztery części to dokładnie rozpisane etapy 1-4. Piąta część to skrócona wersja etapów 2 i 3.
Tradycyjna, papierowa dokumentacja to jedna z dwóch możliwości. Gdy kierowca wyruszy w trasę, ewentualne zmiany w dokumentach podróży (ktoś jeszcze się wycofał, ktoś zgłosił się na powrót do kraju, a kierowca ma na powrocie wolne miejsce) mogą mu być przekazane drogą elektroniczną. EuTransMap zamiast drukować może dla każdego kierowcy wygenerować stronę HTML. Praktycznie każdy, dostępny aktualnie w sprzedaży telefon GSM, ma wbudowaną opcję przeglądania Internetu. Wystarczy, aby kierowca wszedł swoim telefonem na przypisaną mu stronę internetową i sprawdził zgodność zawartości strony z posiadaną dokumentacją „papierową”.